Obchodné podmienky
pre kúpne zmluvy uzavierané na diaľku prostredníctvom e-shopu www.artol.sk
Článok 1
Všeobecné ustanovenie
1.1
Prevádzkovateľom e-shopu je Artol s.r.o., Svätoplukova 9, 903 01 Senec, IČO: 44360037, DIČ: 2022675204, IČ DPH: SK2022675204 (ďalej len „predávajúci“).
Nákup tovaru prostredníctvom e-shopu www.artol.sk môžu uskutočniť fyzické a právnické osoby (ďalej len „kupujúci“). Dohľad vykonáva SOI Bratislava.
Kupujúcim môže byť spotrebiteľ alebo iný obchodník.
Práva podľa Zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa sa vzťahujú len na
kúpne zmluvy uzatvorené medzi obchodníkom a spotrebiteľom:
- spotrebiteľom je FO, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy
nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania,
- obchodníkom je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci
svoje podnikateľskej činnosti alebo povolania.
1.2
Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
Článok 2
Postup pri objednávaní
2.1
Kupujúci si môže cez e-shop objednávať akýkoľvek tovar, pri ktorom je umiestnené tlačidlo „Pridať do košíka“. Po vybratí tovaru vložením do košíka môže kupujúci zobraziť košík kliknutím na ikonu „Košík“. Tu môže kupujúci odstrániť tovar z nákupného košíku, prípadne zmeniť počty objednaného tovaru. Košík sa prepočíta kliknutím na tlačidlo „Aktualizovať“.
2.2
Do objednávkového procesu vstúpi kupujúci stlačením tlačidla „Pokladňa“. Prvou objednávkou sa kupujúci registruje v systéme, pri všetkých ďalších objednávkach stačí prihlásiť sa pod svojou registráciou do systému.
V ďalšom pokračuje kupujúci pomocou tlačidla „Pokračovať“ v objednávkovom procese, kde sa spresnia náležitosti ohľadne spôsobu úhrady a v súhrne objednávky následne objednávku potvrdí tlačidlom „Potvrdiť objednávku“.
Po vytvorení objednávky bude táto zaregistrovaná v systéme, o čom bude kupujúci informovaný e-mailovým oznámením o prijatí objednávky. Okamihom zobrazenia oznámenia o prijatí objednávky, sa objednávka považuje za doručenú. V súhrne objednávky nie sú vyčíslené náklady na prepravu, tieto sa určujú samostatne, viď. bod 4.3 a v súčasnej dobe nie je možné ich počítať v objednávkovom procese.
Článok 3
Cenové a platobné podmienky
3.1
Zobrazená kúpna cena za tovar na stránke e-shopu www.artol.sk, ktorú prevádzkuje predávajúci, zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a nezahŕňa cenu za dopravu tovaru. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
3.2
Platbu je možné vykonať dvoma spôsobmi:
- Dobierkou – kupujúci zaplatí na pošte pri preberaní zásielky.
- Dopredu hradená zásielka – kupujúci zaplatí za tovar na základe predfaktúry, ktorú mu predávajúci zašle po objednávke a tovar bude kupujúcemu zaslaný po pripísaní peňažných prostriedkov na účet predávajúceho.
Článok 4
Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru
4.1
Obvyklý termín odoslania tovaru (pokiaľ ho má predávajúci na sklade) sú 2 pracovné dni. Predávajúci dodá objednaný tovar kupujúcemu najneskôr do 30 dní od odoslania objednávky.
4.2
Ak tovar nie je fyzicky na sklade a dodanie by trvalo viac ako 30 dní, predávajúci o tomto informuje kupujúceho a tento má právo od objednávky odstúpiť. Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.
4.3
Predávajúci posiela tovar Slovenskou poštou. Prepravné náklady sú počítané v zmysle cenníku Slovenskej pošty. Slovenská pošta je našim exkluzívnym prepravcom.
Zásielky podáva predávajúci vždy prostredníctvom elektronického podacieho hárku (EPH).
K cene tovaru účtujeme poplatok za prepravu (tzv. poštovné), pri
dobierkach aj poplatok za dobierku. Suma týchto poplatkov je uvedená v procese
spracovania objednávky.
V prípade, že by prepravné náklady vychádzali výrazne drahšie ako obvyklé, bude predávajúci kontaktovať kupujúceho.
4.4
Pre zaslanie do zahraničia sa prosím informujte u predávajúceho na cenu prepravných nákladov (shop@artol.sk).
4.5
Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy,
náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na kupujúceho okamihom
dodania.
Článok 5
Právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy pri nákupe cez e-shop
Právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy sa vzťahuje len na spotrebiteľské zmluvy uzatvorené medzi obchodníkom a spotrebiteľom.
5.1
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU
1. Právo na odstúpenie od zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami učená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e- mailom) na adrese:
Artol s.r.o.
Svätoplukova 9
903 01 Senec
Mail: shop@artol.sk
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám odovzdali alebo zaslali, jeho použitie však nie je povinné.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili siným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.
Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.
Zodpovedáte iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. 
Článok 6
Reklamačné podmienky
6.1
Kupujúci si tovar musí vizuálne skontrolovať ihneď pri a po doručení tovaru. Má nárok tovar neprebrať, ak je na ňom viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo je tovar neúplný. V takomto prípade je povinný spísať s doručovateľom protokol o škode alebo zásielku odmietnuť prevziať.
6.2
Záručná doba tovaru je 24 mesiacov. Ak má tovar vady, musí na ne
kupujúci upozorniť do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia
záručnej doby.
6.3
Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou
veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný
alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil
predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na
hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by
druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú
možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky
okolnosti, vrátane okolností uvedených vyššie.
Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci
vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí
kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec
predávajúcemu alebo inej osobe oznámenej predávajúcim. Náklady prevzatia veci
znáša predávajúci.
Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné
náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak
sa strany nedohodnú inak.
Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal
prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci
kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú
dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí
kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne
vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z
výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom
predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju
nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať
ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a
nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od
kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty ak:
- predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
- predávajúci odmietol odstrániť vadu,
- vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny
alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
- predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v
primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od
kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha
a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v
schopnosť predávajúceho odstrániť vadu. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná
rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez
vád.
Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na
vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci
spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.
Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo
vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len
ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez
vadnej veci.
Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na
náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola
nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila.
Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť
odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo
predávajúceho.
Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do
14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci
zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej
ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak
kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s
úhradou znáša predávajúci.
Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci
a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne
oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom
vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou
preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a
predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
Kupujúci uplatňuje reklamáciu prostredníctvom diaľkovej komunikácie (
listom, telefonicky alebo mailom ) a je povinný reklamovaný tovar spolu s
kópiou dokladu o zakúpení tovaru doručiť alebo sprístupniť predávajúcemu.
Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady
bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady
uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej
vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie
je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
Článok 7
Ochrana osobných údajov
7.1
Predávajúci
sa pri spracúvaní osobných údajov riadi Zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane
osobných údajov. Osobné údaje sú spracúvané len za účelom vyhotovenia faktúry
a dodania tovaru a sú chránené v zmysle zákona.
Článok 8
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
8.1
Podľa Zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov účinného od 1.1.2016 sú orgánmi alternatívneho riešenia sporov zo zákona Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia.
8.2
Spotrebiteľ má právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa.
8.3
Obchodník informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník odpovedal zamietavo na žiadosť.
8.4
Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho
riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť podľa odseku 1 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal
do 30 dní odo dňa jej odoslania.
8.5
Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu
alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je
dotknutá.
8.6
Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné
viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich
podá návrh, má spotrebiteľ. Na ustanovenia zmluvy, ktoré zaväzujú spotrebiteľa
podať návrh na vopred určený subjekt alternatívneho riešenia sporov, sa
neprihliada.
8.7
K návrhu spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s
predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu. Ak ide o spor z
uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, spotrebiteľ môže už v návrhu uviesť
svoj súhlas so zabezpečením vyjadrenia odborne spôsobilej osoby.
8.8
Návrh možno podať v listinnej podobe,
elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice, ak pravidlá alternatívneho
riešenia sporov subjektu alternatívneho riešenia sporov neustanovujú inak. Na
podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je
dostupný na webovom sídle ministerstva a každého subjektu alternatívneho
riešenia sporov.
Článok 9
Kamenná predajňa
9.1
E-shop nemá klasickú kamennú predajňu.
Obchodné podmienky sú platné od
1.7.2024.